Persoverzicht september 2021

(ZW90/12) I 65 VRIJDAG 24 SEPTEMBER 2021 VARIA OOSTENDE/LICHTERVELDE MC Avanti organiseerde onlangs on- der grote belangstelling van pilo- ten en supporters het MCLB Kampioenschap in Lichtervelde. De eerste finales voor het Bel- gisch Kampioenschap werden er betwist, ook in de categorie zij- spancross. Oostendenaar Tony Kramar, glazenier van beroep en een man met ervaring pakte op 46-jarige leeftijd de titel, samen met zijn piloot Dylan Boussy uit Koekelare. VOOR DE FUN “Ik ben een sportman in hart en nieren en motorcross is mijn gro- te passie”, vertelt Tony Kramar. “Na tien jaar successen in de ca- tegorie zijspancross, ben ik in- middels al zeven jaar gestopt met motorcross. Ik bleef contact hou- den met de mensen in het milieu en ergens had ik nog altijd heim- wee. Normaal zou ik dit seizoen weer in competitie starten, in duo met Arne Demeulenaere. Ar- ne liep echter een blessure op aan de knie en ik besloot, éénma- lig en voor de fun, deel te nemen aan de Grote Prijs van de West- kust in Middelkerke, met de jon- ge Dylan Boussy als mijn piloot. Ik ken Dylan al jaren, omdat hij samen met mijn zoon Milan in de jeugdcategorie heeft gecrost”, zegt Kramar. “Het klikte met Dylan en we won- nen de twee reeksen in Westker- ke. De goesting kwam terug en we besloten ook in Lichtervelde mee te rijden en te strijden voor het kampioenschap. Ook daar wonnen we de twee reeksen met 18 piloten aan de start en zo pak- ten we de titel. Als regerend kam- pioen moeten we ons tonen en zo rijden we de komende weken nog crossen in Stekene, Zelzate en Eksaarde. In Oostrozebeke gaan we voor de West-Vlaamse titel. Uiteraard ben ik fier dat ik dat op mijn gezegende leeftijd van 46 nog mag beleven. Sport en mo- torcross zijn mijn leven!” (FRO) Tony Kramar en zijn piloot Dylan Boussy poseren fier met de Belgische driekleur. (foto Coghe) “Fier dat ik dit opmijn gezegende leeftijd van 46 nogmagmeemaken” Oostendenaar Tony Kramar wint BK zijspancross OOSTENDE Afgelopen weekend waren de roeisters en roeiers van KRNSO letterlijk en figuurlijk aan de slag, op zaterdag in de jeugdtriatlon van Oostende, op zondag in de regatta van Gravelins. In Oostende stonden volgende atleten op het schavotje: Camille Laloo, Manou Plovie, Nolan Vanstechelman, Corneel Janssens, Ella Peene, Ines Laloo, Laura Ryckaerts, Robbe Boucquez en Daan Driessen. In de Regatta van Gravelines behaalden de KRNSO-atleten 13 overwinningen: ploeg Laura Ryckaerts, Robbe Boucquez, Daan Driessen, Ploeg Billie Dewitte, Ploeg Erin Neus, Lien Boucquez, ploeg Ines Laloo, Trever Dewulf, ploeg Ilse Vandenhouweele, ploeg Marlon Colpaert, ploeg Thim De Blauwe, ploeg Jolyn De Clercq, en Tibbe Peene. (foto FRO) Koninklijke Roei- en Nautische sport Oostende boekt successen ZANDVOORDE Het voorbije weekend werden de Belgische Kampioenschappen skeeleren 2021 georganiseerd in Oosten- de (piste) en in Zemst (weg). Zwaantjes Roller Club Zandvoorde kende een topweekend en kwam naar huis met zes Belgische titels en een karrenvracht aan medailles. Fran Vanhoutte was in Oostende de grote vedette bij de seniores met 3x goud en 1x brons. ZRC was ook succesvol op de weg in Zemst. Bij de miniemen pakten Romeo Correia en Mila Pape goud en de algemene titel. Elyne Vermeire pakte brons. Bij de pupillen werden Fran Devoldere en Matteo Deceuninck nationaal kampioen met goud en zilver. Jinthe Proot was goed voor goud en zilver. Bij de cadetten pakte Lyssa Vansteen- kiste twee keer goud én de Belgische titel. Fran Vanhoutte kroonde zich tot nationaal kampioene bij de seniores met 2x goud. Bij de dames pakten Amber Pierloot en Staci Genauw brons en bij de heren stonden ook Brecht Lippens (1x zilver) en Milan Brissinck (1x brons) op het podium. (FRO) Zwaantjes Roller Club Zandvoorde is beste skeelerclub van België OOSTENDE Onlangs had de ploegvoorstelling plaats van Thor Handbal in sporthal MTDG in Oostende. Naast alle leden waren ook de sponsors uitgenodigd. Per ploeg werden alles spelers/speelster voorgesteld met hun respectievelijke trai- ners en sponsors. Dit seizoen heeft THOR 6 ploegen in competitie: twee seniorenploegen (dames & heren met trainer Kjell Acken), U14 en U12 (jongens), U3 en U15 (meisjes). Verder biedt THOR ook trainingen aan voor U8 en U6. Met de jongste kinderen nemen ze deel aan een zestal tornooien. De moeilijke coronaperiode heeft de club geen nadeel berokkend qua ledenaantal. Er werden zelfs tal van nieuwe leden ingeschreven. (foto FRO) Zes ploegen in competitie bij Thor Handbal OOSTENDE Hermes-trainer Michel Wynsberghe nam afgelopen weekend met enkele atleten deel aan de Belgische Kampioenschappen marathon in Antwer- pen. Het werd een groot succes met twee titels, twee gouden medailles, en 1x zilver en 1x brons. Nel Van Damme pakte goud bij de dames (40+) in een tijd van 3u07’. Martine Jacqueloot (45+) liep haar marathon in 3u14’ en pakte het goud. Peter Pollentier (50+) finishte in 3u06’ en pakte het brons in een sterk deelnemersveld. Michel Wynsberghe (60+) liep aan de leiding, maar kwam 6 kilometer voor de finish in botsing met een onvoorzichtige fietser. Daardoor finishte hij pas na 3u21’, toch goed voor de tweede plaats. (FRO) Hermes beleeft geslaagd BKmarathon Mediargus met docroom pdf