Persoverzicht september 2021

AM SPORTREGIO Heeft u nieuws? Mail naar Franky Clemminck sportantwerpen@nieuwsblad.be MECHELENLIER VOETBAL 1B PRO LEAGUE LIERSE KEMPENZONEN - WAASLAND-BEVEREN (VRIJDAG 20.00U) “Ik denk dat iedereen zijn les wel heeft geleerd en beseft dat de dingen niet vanzelf komen” Opperste concentratie, alge- mene focus, noeste arbeid, messen gescherpt. Dat is kort samengevat de trainingsweek van Lierse Kempenzonen. Je hoefde geen psychologie ge- studeerd te hebben om te merken dat de zure nederlaag in Lommel om een lang verte- ringsproces vroeg de voorbije dagen. Vanavond zou ze hele- maal van de maag kunnen, al moeten de Pallieters dan voorbij Waasland-Beveren, een ploeg die zijn drie uitwed- strijden dit seizoen allemaal won. Daartegenover staat dat Lierse Kempenzonen op het Lisp nog geen enkele steek liet vallen, in de beker én in de competitie. Kortom, het zou straks in Lier wel eens vonken kunnen geven. “Ja, iedereen mag een reac- tie van ons verwachten”, be- vestigt doelman Jarno De Smet. “Weet je, we vervloek- ten onszelf zondag na de wed- strijd in Lommel. We hadden de tweede plaats voor het grij- pen, het was een avond waar- op we nooit met lege handen hadden mogen blijven. Het besef leeft dat we dat aan ons- zelf te wijten hebben. Als je niet aan honderd procent start, pak je geen punten in 1B. Die les hebben we in Lim- burg gekregen. En ik weet verdomd zeker dat het ons niet meer zal overkomen.” Eerlijk: we hadden niet verwacht dat dit Lierse Kempenzonen met al zijn grinta en ervaring zich zo snel en makkelijk zou la- ten verleiden tot gemak- zucht. Jarno De Smet: “Dat kan ik begrijpen. Het is ook niet meteen iets voor onze groep. We beseffen dat we ons als ploeg moeten herpakken. Pas als iedereen het volle pond geeft, kunnen we resultaten halen en zijn we een moeilijk te bekampen ploeg. Maar ik denk dat iedereen bij ons zijn lesje wel heeft geleerd en be- seft dat de dingen niet vanzelf komen. Ach, we hebben die avond ondertussen ook wel achter ons gelaten.” Met de komst van Waas- land-Beveren vanavond kondigt de wedstrijd van de revanche zich wel als uiterst pittig aan? “Het is inderdaad een lastige tegenstander. Maar noem me eens een makkelijke oppo- nent in 1B. Die is er niet. We moeten dus vooral naar ons- zelf kijken en ons niveau van tegen RWDM terugvinden. Dat is het opzet. We hebben echt waar een schitterende groep, hangen sterk aan el- kaar en hebben kwaliteit en ervaring lopen. Maar pas als iedereen bereid is om meer dan honderd procent te ge- ven, kan je in deze reeks re- sultaten halen. Ik twijfel er niet aan dat die gretigheid vanavond sterk aanwezig zal zijn.” De ambitie van een zorge- loos seizoen indachtig kan er bovendien best iets ge- raapt worden? “Die verplichting hebben we onszelf vorig weekend aange- daan. In een kleine reeks als de onze is het inderdaad be- langrijk om niet te vaak na el- kaar te verliezen. Kijk, het zal opnieuw afhangen van details en momenten pakken. Je kan die vaak in je voordeel draai- en door alles te geven. Daar gaan we voor.” Zelf profiteerde je van de blessure van Bernd Brugh- mans om je helemaal tot eerste doelman op te wer- ken. Jouw persoonlijke ambitie die je nooit onder stoelen of banken hebt ge- stoken? “Ik ben aan het seizoen be- gonnen met als doel tussen de palen te staan en eerste kee- per te worden. Ik denk dat ik samen met Bernd in balans lag voor die positie. Ik ben ambitieus en wil mee op deze trein springen. We hebben een betere ploeg, pakken pun- ten. Dat laat ook mij toe om mee te groeien in het geheel. Iets wat vorig seizoen veel moeilijker was. Ik heb nog en- kele stappen te zetten. Maar met de ervaring rondom mij moet dat zeker lukken.” Jarno De Smet wil nederlaag van vorige week doorspoelen Eindelijk is het vrijdag! Met een zure smaak in de mond na de afknapper in Lommel telde de spelers- groep van Lierse Kempen- zonen de dagen af. Straks op het Lisp kunnen ze op zoek naar eerherstel. “We willen zo graag die zure nederlaag van ons af voet- ballen”, verwoordt doel- man Jarno De Smet het gevoel in de kleedkamer. KURT GULDENTOPS JARNODESMET DOELMAN VAN LIERSE KEMPENZONEN “We hebben een betere ploeg, pakken punten. Dat laat ook mij toe om mee te groeien in het geheel.” Jarno De Smet kijkt naar wie hij de bal kan gooien of trappen. BELGA winkel het BK lange boten gevaren. Grote boten is voornamelijk num- mers in 4-boten en 8-boten. Van on- ze provincie doet een ruime delega- tie van ARV (Antwerpse Roeivereni- ging) en TRT-Hazewinkel mee aan het kampioenschap. (gf) TAFELTENNIS DYLAN BERLAAR speelt zater- dag om 19.00u twee thuiswedstrij- den: de A-ploeg treft R.R. Basecles, de B-ploeg Chatelet A. SALAMANDER MECHELEN B is zaterdag om 19.00u te gast bij Nova A. Het C-team ontvangt dan Schoten B. (lce) VROUWENVOETBAL 1/16DE FIN. BEKER VAN BELGIË KV MECHELEN speelt zaterdag om 14.30 uur uit bij Zwevezele A, dat ook in eerste nationale speelt. Vanderdonckt keert terug uit schor- sing, Liesl Dupont is na een jaar af- wezigheid door blessure weer inzet- baar. (gf) ZAALVOETBAL BZVB 2DE NATIONALE A SALAAMMECHELEN trekt vrij- dag om 21.00u naar AC Antwerpen, HASSANIA MECHELEN speelt om 21.00u bij Fam. La Louvière. (gf) HANDBAL LIGA 2 WELTA MECHELEN begint zon- dag om 13.45u op verplaatsing bij Evergem aan de competitie. (gf) IJSHOCKEY VRIENDSCHAPPELIJK OLYMPIA HEIST speelt vrijdag om 21.00u in ‘die Swaene’ een twee- de oefenpartij tegen HYC Toekomst Herentals. De inkom is gratis. (lce) MECHELEN GOLDEN SHARKS speelt zaterdag om 20.30u thuis en zondag om 19.00u uit tegen Snackpoint Eaters Lim- burg uit Geleen. (lce) KORFBAL PROMOLEAGUE Het ongeslagen PUTSE krijgt zon- dag om 15.30u Scaldis op bezoek. (lce) HOOFDKLASSE 2BA JOKI ITEGEM gaat zondag om 14.00u thuis tegen Ranst op zoek naar de eerste punten. (lce) HOOFDKLASSE 2BB BORNEM zondag om 14.00u thuis tegen Edegem Voorwaarts. (lce) ROEIEN BK LANGE BOTEN HAZEWINKEL Zaterdag en zondag wordt op Haze- Houtvenne werkt zijn thuis- wedstrijden in het Kuipje van Westerlo af. Gekende grond voor scherpschutter Jordy Peffer, die in 2017 nog een sei- zoen in het shirt van de Kemp- hanen voetbalde. De aanvaller brak dat voetbaljaar echter geen potten als werknemer van Westerlo. Hij kwam er in de competitie niet één keer tot scoren. Straks hoopt de goal- getter van Lyra-Lierse wél de netten te laten trillen. Iets wat hem dit seizoen al drie keer lukte in evenveel wedstrijden. “Ja, ik ben degelijk aan de competitie begonnen”, maakt Peffer de balans op. “Er wor- den hier uiteraard doelpunten van mij verwacht. In de ope- ningswedstrijd tegen Cappel- len bleef ik nog droog staan, maar zowel in Hasselt als te- gen Wijgmaal stond ik aan het kanon. Ach, ik amuseer me enorm op het veld en krijg veel vertrouwen. Dan ben ik op mijn best.” Het scorend vermogen van Peffer maakte vorig weekend nog mee het verschil tegen Wijgmaal. Zo hebben de Pallie- ters zeven op negen op het rap- port staan. “Mooie cijfers, die ons even- wel niet mogen verblinden”, vindt Peffer. “We hebben echt wel nog behoorlijk wat werk op de plank liggen. Het is be- langrijk om op dit elan verder te gaan, maar dan zullen we ons niveau serieus moeten op- krikken. Dat is een werkpunt. We sprokkelen punten, maar de kwaliteit van ons spel moet de hoogte in. Daar zijn we ons van bewust.” Tegen Houtvenne zal Lyra- Lierse naast een kwaliteitsin- jectie vooral ook de hand- schoen moeten opnemen. Tra- ditioneel zijn de Kempenaren een lastige klant. “Klopt. Het is telkens op- nieuw een vervelende match. In Houtvenne zien ze het on- deronsje met ons zowat als een derby. We zullen er vanaf mi- nuut één vol tegenaan moeten gaan, want we krijgen daar tra- ditioneel een tegenstander voorgeschoteld die met het mes tussen de tanden voet- balt.” (kugu) VOETBAL 2DE AFDELING VV B HOUTVENNE - LYRA-LIERSE (ZATERDAG 20.00U) Jordy Peffer heeft de smaak van scoren opnieuw te pakken: “Ik amuseer me en zit vol vertrouwen” Met een geruststellende en deugddoende zeven op ne- gen maakt Lyra-Lierse za- terdag vol vertrouwen de immer lastige verplaatsing naar Houtvenne.