Persoverzicht september 2021

6 SPORTREGIO MAANDAG 27 SEPTEMBER 2021 VOETBAL 3DE AFDELING VV B Mbenza loodst KVK Be- ringen met drie goals voorbij Berlaar-Heikant KVK nam de bezoekers meteen bij de keel en dat leverde een vroeg doelpunt op langs Mbenza. Vóór de pauze ontsnapte Beringen twee keer aan de gelijkmaker. Mateso miste een open kans en Auwers be- sloot op de lat. Na rust namen de bezoekers het ini- tiatief over met een nieuwe kans voor Mateso. KVK loerde op de te- genaanval en bij een derde snelle uitbraak kon Mbenza de score ver- dubbelen. Vier minuten later beslis- te hij de partij definitief. (jmu) SCHEIDSRECHTER: Berckvens. DOELPUNTEN: 11’ Mbenza 10, 74’ Mbenza 20, 78’ Mbenza 30, 80’ El Hadj 31. BERINGEN : Decoopman, Bilgin, Creemers, Weegh­ mans, Vermeiren (83’ McMillen), Teker, Vangeel, Dries­ sen (78’ Grepi), Yavuz (89’ Er), Pruna (78’ Jarju), Mben­ za. BERLAARHEIKANT: Van Egdom, Damoiseau, Van Hoogten, Willems (11’ Vandenbossche, 43’ Lasters), Himi, Verschoren, Volkaerts, Juniko, El Hadj, Auwers (82’ Van Hove), Mateso. GELE KAARTEN: Jarju, Vangeel, El Hadj. VOETBAL 3DE AFDELING VV B Pelt verliest kansloos van Sint-Lenaarts Na een goed kwartier stond het al 0-2 met twee keer Be- vers als afwerker. Op het half uur bouwde Esperanza een mooie aanval op en kwam Smolders één teen te kort voor de aansluitingstreffer. In de tweede helft zette Pelt druk, maar de thuisploeg kreeg geen kans bij elkaar gespeeld. De bezoekers waren efficiënter. Met een rake counter zette Lansu de 0-3 op de bordjes. Pelt kreeg nog een strafschop (fout op Theuwis), maar Bos- tanci miste de eerredder. (path) SCHEIDSRECHTER: Eeckhout. DOELPUNTEN: 10“ Bevers 01; 16‘ Bevers 02; 80’ Lansu 03. ESP. PELT: R. Swinkels, Rijkers (45‘ Brouwers), Geebe­ len, Goossens, Bostanci (85’ Iwunze) , Langras (68’ Du­ jorie), Palmans, Smolders, Ponet, Vandenputte, Theu­ wis. SINTLENAARTS: Goossens, Kenis, Van Den Muysen­ bergh, Tavares, Vissers, Bevers (87‘ Temiz) , Willemsen, Meijer, Elharchi (84’ Baptist), Lansu (84’ Ahmed), Pau­ lussen. VOETBAL 3DE AFDELING VV B Koersel pakt eerste puntje tegen De Kempen na scoreloze wedstrijd De thuisploeg had het veldover- wicht, maar dat leverde slechts een aantal halve kansen op. Enkel op een schot van Vets moest doelman Reckers uitpakken met een save en na rust strandde de bal na geharre- war op de paal. De eerste kans van de match was voor Geys en ook Bonjean knikte nog eens over in de eerste helft. In de slotfase mikte Sparenberg een open kans op doel- man Janssens en ook Verbeeck kopte op de doelman. (jmu) SCHEIDSRECHTER : Le Pera. DE KEMPEN : Janssens, R. Meynendonckx, M. Meynen­ donckx, Gielis, Jansen, Moorkens (82’ Mbabazi), Van Den Putte, Bakovens, Wijnants, Trommelen (86’ Van Dyck), Vets. W. KOERSEL : Reckers, Claes, A. Maes (78’ Sparenberg), Geys (71’ Lagouireh), T. Ballet, Bonjean, Philips, Pieter­ Jan Maes, Coenen, Y. Nulens, Verbeeck. GELE KAARTEN : Bonjean, T. Ballet, PieterJan Maes, Coenen. VOETBAL 3DE AFDELING VV B TERMIEN - WELLEN 3-1 ‘Ché’ Piras vindt het vrije mannetje Ruim vijftien minuten domi- neerde Wellen de partij. Met een heerlijke uithaal opende Bielen de score en nadat thuisspeler Heleven een reu- zenkans miste, knikte Ver- steegen bijna de 0-2 in dezelf- de hoek. Thibaut Bielen: “Mijn uithaal viel heerlijk in het net. Maar na de gelijkma- ker van Termien kroop er twijfel in de rangen. We slaag- den er niet meer in om de bal voldoende in de ploeg te hou- den. Met de daaropvolgende kansjes deden we niet ge- noeg.” Het was linksachter Kroonen die een vrije trap heerlijk in de benedenhoek dropte: 1-1. Plots was het over en uit voor de bezoekers, die in de volgen- de zeventig minuten met zich- zelf worstelden. Termien groeide daarente- gen in de wedstrijd, die werd beslist door de eerste goals van Randy Grens. “Na een moeilijk aanvangsfa- se namen we de match over”, vertelt Grens, die al vroeg de geblesseerde Engelen verving. “Met hoge pressing zetten we Wellen vast. En we konden er regelmatig scherp uitkomen. Mijn eerste doelpunt was er eentje uit het boekje. Piras opende voor Jeunen. Die leg- de de bal achteruit, waarop het leer na een overstapje van Yildiz in mijn loop belandde. Ik kon vervolgens koel afwer- ken. Uiteraard was de ontla- ding groot. Als spits word je afgerekend op doelpunten. En die maakte ik, ook gehinderd door een teenbreukje, nog niet voor Termien. Held van de namiddag Ondanks de twee goals van Grens was Francesco ‘Che’ Pi- ras misschien wel de echte held van de namiddag. De dribbelvaardige middenvel- der verliest elk seizoensbegin zijn basisplek maar net hij kreeg Eendracht eindelijk aan het voetballen. “Vanop de zes-positie slaag- de ik erin om open te draaien en zo steevast het vrije man- netje te vinden”, vertelt Piras. “Maar ik deed ook mijn deel van het werk zodat we vaak de tweede bal wonnen. Dat was de sleutel tot het succes.” SCHEIDSRECHTER: Van Asch. DOELPUNTEN: 6‘ Bielen 01, 19’ Kroonen 11, 64’ Grens 21, 86’ Grens 31. TERMIEN: Valkeneers, Jeunen, Kardes, Baerts, Kroon­ en, Engelen (12‘ Grens), Degeling, Piras (79’ I. Swer­ ten), Opdekamp (91’ Koparan), Yildiz, Heleven. WELLEN: Rausin, Dekens, Wanya, Houben, Vander­ heyden, Wang, Winkels (83‘ Asnong), Bielen (71’ Ra­ maekers), Haex, Versteeven, Vandermeulen. GELE KAARTEN: Winkels, Kroonen, Yildiz, Rausin. Termien buigt vroege achterstand om en verslaat Wellen in geel- blauwe derby Termien won de geel- blauwe derby met verve. Het bikkelde zich naar een verdiende 3-1. “De tweede winstmatch na een prima wedstrijd, dat maakt me een blije jon- gen”, lacht Maasmeche- laar Francesco Piras. GEERT STIENISSEN RANDYGRENS SCOORT VOOR HET EERST VOOR TERMIEN “Je word afgerekend op doelpunten. En die maakte ik, gehinderd door een teenbreukje, nog niet” Fransesco Piras (Termien) speelde een beresterke wedstrijd. DICK DEMEY HANDBAL BENE-LEAGUE Bocholt alleen aan de leiding na overtuigende winst (37-26) en Tongeren keert terug uit verloren positie (25-28) in Volendam De vierde speeldag in de BENELeaguewas er één vol verrassingen. Bocholt won overtuigend van het Nederlandse Bevo en profiteert optimaal van het gelijkspel van Lions bij Visé en het verlies van Aalsmeer bij Pelt om alleen aan de leiding te komen. Bocholt kwam tegen Bevo in het verleden zo vaak het zwarte beest van de Limburgers nooit in de problemen. Herpetz/Bevo is een team uit Panningen. ALLE REGISTERS OPEN Bocholt leidde aan de rust al met 1915 en stak in de tweede helft nog een tandje bij om uiteindelijk overtuigend te winnen met 3726. Handbal Tongeren zat in Volendamaan de rust in een verloren positie (169), maar in de tweede helft trok de ploeg alle registers open en won uiteindelijk verdiendmet 2528. (ik) HANDBAL BENE-LEAGUE Ilias D’Hanis loodst Has- selt met 15 goals voor- bij Quintus naar tweede zege (32-27) Twee overwinning op rij voor Initia Hasselt. Na Atomix beet nu ook het Nederlandse Quintus in het zand. Met dank aan Ilias D’Hanis, die vijf- tien doelpunten voor zijn rekening nam. Het kostte opnieuw bloed zweet en tranen om de Nederlanders op de knieën te krijgen. “Dat hebben we toch weer voor een groot stuk aan onszelf te wijten”, weet trainer Tijl Habraken. “We zijn pas na veertig minuten goed in de wedstrijd gekomen. Vanaf dat mo- ment doen we dingen die op training geoefend en herhaald worden. Maar ik ben blij met deze zege en vooral blij voor de groep. Nog maar eens wordt aangetoond dat met jeugd werken geen nadeel hoeft te zijn.” Initia was inderdaad bijna de ganse eerste helft op achtervolgen aange- wezen. Het lukte om de schade te beperken tot 12-13 (25’) maar in die laatste vijf minuten kregen de Ne- derlanders teveel cadeautjes waar- door ze konden uitlopen tot 13-16. De thuisploeg zorgde meteen voor de aansluiting in de tweede helft maar de bordjes gelijk hangen lukte tot de 45 minuten niet. Maar dan ging het in vijf dolle minuten van 21- 22 naar 25-22. Bertels, Versteegden, Gevers, D’Hanis en een bijzonder sterk ingevallen De Bruyn hielden Quintus op afstand. “Net als een week geleden in Atomix begonnen we wat slapjes”, analy- seert Ilias D’Hanis, die bijna vijftig procent van de Initia-goals voor zijn rekening nam. “Leuk detail maar niet belangrijk. Ik vind dat we op ba- sis van een zeer sterke tweede helft verdiend winnen en dat we vooral als ploeg goed uit de verf komen. Met die twee overwinningen op rij zijn we weg uit de onderste regionen van de rangschikking. We tanken wat vertrouwen in het vooruitzicht van de match tegen Bocholt.” (ik) INITIA HASSELT: Meinicke, S. Heeren, R. Heeren 3, Schiffeleers, Van Der Goten, Willemans, Bertels 4, Schel­ lingen, Buffet, Versteegden 3, Gevers 5, D’Hanis 15, Degbey 2,Poppe, De Bruyn, Boiten. HANDBAL BENE-LEAGUE Sporting Pelt is te sterk voor Aalsmeer en duikt de top vier in (31-28) Zaterdag vierden de Peltenaren tegen Neder­ lands kampioen Aalsmeer hun eerste thuiszege van het seizoen. Coach Bjorn Timmermans. “De start van Aalsmeer was verschroeiend, 15 (10’). Timmermans zag zich vroeg genoodzaakt een timeout te nemen. “Defensief zat het goed, aanvallend moesten er andere accenten gelegd worden maar de motor sloeg meteen aan.” Het ging inderdaad in één ruk naar 65 en met de 1512score aan de rust was ook niets mis. Dat was ook niet bij 2116 (40’). “Maar bij 2524 begon het toch even pijn te doen”, weet doelman Tijs Van Leeuwen. “Maar we kregen de zaken weer onder controle en een fantastisch publiek stuwde ons naar de overwinning. Heerlijk dat het weer allemaal met supporters kan.” Aalsmeercoach Bert Bouwer was groot in de nederlaag. “Het was een leuke pot handbal, het publiek heeft genoten en de thuissupporters waren in hun nopjes. Pelt wint verdiend maar enkel en alleen omdat wij slecht afwerken. We waren zeker niet de mindere en ik maak me dan ook geen zorgen.” (ik) PELT: Van Sloot 2, Falke 8, Tasevski 4, Köhlen 7, Koni tz 7, L. Vandebeeck 1, D. Vandebeeck 1, Schoenaker 1.