Persoverzicht mei 2021

sport • DONDERDAG 27 MEI 2021 hbvl.be s8 Wij zoeken een flatje ruimgenoeg voor Poesi én Blubje samen. B ij Tongeren leek de bolwassing tegen Visé van afgelopen zater- dag helemaal ver- teerd. De thuisploeg greep Bocholt meteen bij dekeel.Dekersversebekerwin- naar gaf in de beginfase niet thuis in verdediging. De bezoekers kwamen op elke positie een stapje te laat en dat was precies wat Tho- mas Bolaers, Qerimi en Florian Glesner wilden. Bocholt - toch onder de indruk van de 4-1-tus- senstand (5’) - reageerde. Het cre- eerde kansen bij de vleet, maar in het Tongers doel gaf Vanhove geen krimp. Maar dat deed ook collega Leroy niet. Op het kwar- tier nam Bocholt onder impuls van Colman en ex-Tongenaar Glorieux over, 6-8. Maar begeven Qerimi aan het kanon en met een sublieme Vanhove in doel. Arthur bouwde eenmuur en zette de aan- vallers van Bocholt geregeld met dehanden indeharen.Het leverde Tongeren na vijfenveertig minu- ten zelfs een voorsprong van vier doelpunten op, 22-18. Bij 23-20 (50’) zag het er nog goed uit voor de Tongenaren, maar het beste kruid was verschoten. Kansen kwamen er nog nauwelijks en sco- ren werd een probleem. Bij Bo- cholt had Spoorenwel nogwat re- serves in de tank. Hij bracht zijn ploeg terug tot op ééndoelpunt en het was uiteindelijk Glorieux die de gelijkmaker op het bord prikte. “Dit is balen, net als na de eerste wedstrijd tegen Visé”, reageerde doelman Vanhove, de uitblinker in het Tongerse kamp. “We gaven een mooie voorsprong uit han- den. Opnieuw gaf het fysieke de doorslag. Wij zaten op ons tand- vlees, terwijl Bocholt nog wat fris- se krachten achter de hand had.” Bocholt-coach Bart Lenders was niet echt tevredenoverdeprestatie van zijn ploeg. “We geraken niet aan vijftig procent shotpercenta- ge.Dat is tegende kuitenbijters uit Tongeren om problemen vragen. De terugwedstrijd wordt in ieder geval geen verplicht nummertje.” TONGEREN: De Knegt, T. Bolaers 6, Devisch, Thirion, Geradon, Rodado, Merken, Vanhove, Marchal 2, F. Glesner 6, Gevers 1, N. Bolaer, Qerimi 7, C. Glesner 4. BOCHOLT: Leroy, Versteijnen, Winters 1, Kooijman 4, Wauters, Glorieux 4, Spooren 9, Valkenborgh, Lamers, Driesen, Roelants, Claessens 1, Colman 5, Rola 2, Tielen, Jaeken. deed Tongeren niet. Colin Gles- ner en Thomas Bolaers dropten geregeld bommetjes waardoor de schade binnende perkenbleef, 8-9 en 10-11. Inde slotminuten vande eerste helft profiteerde Tongeren van een dubbele uitsluiting bij Achilles om het roer nog eens om te gooien, 14-13 aan de rust. De muur van Arthur De tweede helft was beklijvend. Tongeren vocht voor elke morzel grond. Met Florian Glesner en Met een 26-26-gelijkspel in Tongeren heeft Bocholt een optie genomen op een plaats in de finale. Maar het kostte Achilles bloed zweet en tranen en de ploeg van coach Bart Lenders doet er goed aan de return zaterdag serieus te nemen. Bocholt botst op sublieme Vanhove Colman gooit alles in de strijd om Thomas Bolaers af te stoppen. FOTO SERGE MINTEN TONGEREN - BOCHOLT 26-26 KRUISFINALES HANDBAL Ivo Kwanten Initia Hasselt heeft zijn eerste zege in de minicompetitie te pakken. In de heenwedstrijd van het duel om de vijfde plaats versloeg Initia Atomix uit Haacht met 27-25. Aan de rust leidde Hasselt met 12-11. De terugwed- strijd wordt zaterdag in Wespe- laar afgewerkt. (ik) HASSELT: Willemans 2, Bertels 7, Gijs 5, Baart 2, Versteegden 2, D’Hanis 3, Degbey 4, Boiten 3. Initia boekt eerste zege HASSELT - ATOMIX 27-25