Persoverzicht september 2021

Sportregio DINSDAG 28 SEPTEMBER 2021 12 M Lierenaar Dominique Hendrickx kreeg een compleet verkeerde af- stand op de Zangersheide-hin- dernis. Deze hindernisfout ver- taalde zich in vier strafpunten. Weg waren de titelambities. “Uit- eindelijk was onze prestatie nog goed voor een bronzenmedaille”, legde Hendrickx uit. “Eerst en vooral dank ik mijn paard. Hij sprong geweldig. Tijdens de fina- le kregen we een communicatie- stoornis. Echt eenmisverstand op “We verloren goud maar nemen vrede met brons” die Zangersheide-hindernis. Wij verloren hier de goudenmedaille, maar wij nemenvrede met brons. Mijn paard geniet de volgendeda- gen van een welverdiende vakan- tie.” Wat ging er dan fout? “In een barrage kan het soms tijdbespa- rend zijn om de hindernis schuin te springen. Maar daar lag het niet aan. Wij stormden aan een te hoge snelheid op de ‘rechte’ hin- dernis af. Ik schreeuwde nog howhow, maar mijn paard heeft waarschijnlijk andere klanten waargenomen. Jammer.” “Als je een titel kunt winnen door de snelste te zijn, dan is dat het risico wellicht waard. Dit was echter niet het geval. Ik was al te- vreden met een iets langzamere maar foutloze ronde.” Hendrickx loofde ook de organi- satie. “Op zo‘n terrein als Zan- gersheide is springen een plezier voor paard en ruiter”, besloot Do- minique Hendrickx. (jh) Veel verrassingen tijdens de finale van het WK voor zevenjarige springpaarden in Lanaken. Slechts vier combinaties kwamen zonder fouten door het basisparcours. Het ging tussen Divina (Antonio Companelli), Etundel de Marocy (Dominique Hendrickx), Just a Dream (Harm Lahde) en Comghorla van Beek (Gilles Thomas). De Duitser Lahde haalde het, Hendrickx bleef verweesd achter met brons. Paardensport WK jonge paarden Communicatiestoornis kost Dominique Hendrickx het goud “De ontgoocheling droop van de gezichten” “Ik kan de zegemoeilijk aanvech- ten”, begint Van Hoogten. “Berin- gen moet het hebben van zijn in- zet en duelkracht en dat ligt ons iets minder. We zijn een jonge ploeg met weinig gestalte en dat laat zich soms voelen. Kwalitatief waren we zeker niet minder. In de eerste helft kregenwe ook kansen. Maar over de hele match gezien waren de drie punten voor Berin- gen wel terecht. We wisten op voorhand dat ze hongerig zouden zijn naar hun eerste punten. Dat was bij ons de week voordien ook zo tegen Pelt. Zelf waren we ook gemotiveerd om die goede presta- tie van een week eerder te herha- len, maar het kwam er niet uit.” Achteraf bleek de ontgoocheling groot. “We waren naar Beringen afgereisd in de overtuiging dat we daar punten zouden gaan halen. De ontgoocheling was dan ook van de gezichten af te lezen. We waren zeker niet te zelfzeker voor- af, maar met een nederlaag had- den we geen rekening gehouden.” Volgende week komt Turnhout op bezoek. “Stilaan moeten we echt punten beginnen te pakken, want we kunnen dan wel zeggen dat er genoeg kwaliteit in onze kern steekt, we moeten ook ge- woon resultaten halen. Volgende week is het een thuismatch, dat blijft toch een voordeel. We moe- ten eigenlijk winnen tegen Turn- hout, een ander resultaat is niet goed. Maar ik heb nog alle hoop op een goede afloop dit seizoen. Ten opzichte van vorig jaar is de kern bijna niet veranderd en toen hadden we een uitstekende start, dus we kunnen het wel.” (givl) Heikant ging op het veld van het nog puntenloze Beringen met 3-1 onderuit en blijft achteraan bengelen. Sander Van Hoogten vond Heikant niet de mindere ploeg, maar de tegenstander had meer duelkracht. Voetbal 3de afdeling VV B: Heikant Sander Van Hoogten beseft dat 1 op 9 niet voldoende is “Laten we rustig blijven en ons geen begoochelingen maken. Ik denk dat Olympiacos ons danig heeft onderschat en dat ze nu dus gewaarschuwd zijn. Ze ken- nen ons nu beter, zodat ze dit keer allicht niks aan het toeval overlaten. Neen, de kaarten lig- gen niet anders dan vorige week: toen was Olympiacos fa- voriet. Ondanks onze goeie prestatie is daar niks aan veran- derd”, zegtManonStragier. “Al hebben wij nu wel het thuisvoordeel. In Griekenland speeldenwij voor een talrijk op- gekomen Grieks publiek, nu hoop ik dat onze toeschouwers ons boven onszelf laten uitstij- gen. Ons seizoen staat of valt niet met dezewedstrijd, want bij verlies hebben we nog altijd de CEV-cup. Ik zounatuurlijk liever doorgaan in de Champions Lea- gue, maar we leggen onszelf geen druk op. In Griekenland hebben we laten zien dat we goed volleybal kunnenbrengen. Als we die prestatie kunnenher- halen, zit er misschien meer in. Feit is dat we over een goede kern beschikken en dat we het resultaat van vorige week moe- ten bevestigen om zo aan klan- tenbinding te doen voor onze komende opdrachten. We heb- ben een andere ploeg dan vorig seizoen en hebben daardoor ook andere mogelijkheden. In vergelijking met vorig jaar zijn we nu beter op de hoeken, en er zit nog heel wat groeimarge in.” “Vergeet niet dat we slechts drie weken geleden begonnen te trainen en dat we amper een week allemaal samen trainen. Automatismen zijn er dus nog niet. We moeten ons vooral con- centreren op onze manier van volleyballen. Het resultaat is nog van ondergeschikt belang.” “Ons seizoen staat of valt niet met deze wedstrijd” Een week nadat Asterix Avo zich in de Griekse hoofdstad moedig heeft verweerd, speelt het dinsdag om 18.30u de terugwedstrijd in de Champions League. Gezien het resultaat bij de Griekse landskampioen Olympiacos (3-1) zit een stuntzege er misschien wel in. Manon Stragier hoopt op stuntzege maar legt de druk nog altijd bij de Grieken Volleybal Champions League (v): Asterix Avo Beveren - Olympiacos Piraeus Manon Stragier: “Er is nog marge.” FOTO EWT DIRK VAN BRUYSEL VOETBAL 1STE NATIONALE Een delegatie van de Spaanse inves­ teerder van Rupel Boom Rising Phoenix komt deze week naar Bel­ gië omeen nieuwe hoofdtrainer aan te stellen. Mogelijk komt ook het aantrekken van een extra spits nu in een stroomversnelling. (pni) BADMINTON VLAAMSE COMPETITIE In gemengd verloor De Nekker 2 Mechelen in derde D tegen Royal Antwerp 3 zijn eerste competitie­ match: 35. (gf) BASEBALL 4DE DIVISIE B Afterburners Heist won zijn laatste competitiewedstrijd met een forfait­ score van 90 tegen Antwerp Eagles 3. Afterburners eindigt zevende van acht ploegen. (gf) HANDBAL LIGA 2 (M) WeltaMechelen begon aan de competitie met een 3219neder­ laag tegen Evergem. (gf) LIGA 3 (M) Heist verloor met 3324 tegen Eek­ lo. (gf) LIGA (V) Heist verloor op de eerste speeldag met 3015 in Pelt. (gf) KORFBAL PROMOLEAGUE Putse blijft de overwinningen aan elkaar rijgen. Nu werd met 2910 gewonnen tegen Scaldis. Iedereen kwam tot scoren: De Preter (7), Ar­ ne Beeck (5), Van Genechten (3), Hendrickx (2), Vanreusel (2), Smet (2), Nicasy (2), Nauwelaers, Dewaer­ heid, Engels, Merel Beeck, Polleunis en Op de Beeck. (lce) HOOFDKLASSE 2BA Nog geen eerste punten voor Joki Itegem , al scheelde het niet veel te­ gen Sparta Ranst, dat aan het We­ zelpad heel moeizaammet 1112 kwamwinnen. De korven waren van Gielis (3), Geens (3), Voet (2), Vermeulen (2) en Bernaerts (1). (lce) HOOFDKLASSE 2BB Een bij de afwerking falend Bornem verloor tegen een uitzonderlijk tref­ zeker Edegemmet 1326. De korven waren van De Cauwer (4), Martens (3), De Man (2), Van Gaever (2), Bos­ man (1) en D’hollander (1). (lce) SQUASH VLAAMSE COMPETITIE Zevenbergen Lier nam in derde B een uitstekende start en is na twee speeldagen alleen leider. (gf) TAFELTENNIS Dylan Berlaar A heeft zijn eerste punt beet dankzij een 88 gelijkspel tegen Basecles. D’hollander won er drie, Bickx en Enghien twee. Maes moest zich nu tevredenstellen met één zege. De Bploeg ging met 79 onderuit tegen Châtelet. Mans toonde zich een betrouwbare kop­ man met drie keer winst. Evens won er twee. Vleugels en Van Beek ble­ ven steken op één winstmatch. (lce) Salamander Mechelen kwam te­ gen Nova Opdorp niet verder dan een 88gelijkspel. Hoeben (3 op 4) en Van Itterbeeck en Van Baekel (elk 2 op 4) waren op de afspraak. Verbeeck kwamniet verder dan één winstmatch. Het Cteamhakte Scho­ ten in de pan met 151. (lce) ZAALVOETBAL FUTSAL INTERPROVINCIALE PSF Lier verloor met 61 tegen Liko Genk en heeft nu 1 op 9. (gf) BZVB VLAAMSE COMPETITIE Futsal Puurs B verloor met 54 tegen KesselLo en heeft 1 op 9. (gf)