Persoverzicht september 2021

OE SPORTREGIO Heeft u nieuws? Mail naar Marie Anne Devos en Marc Reunes sportoost@nieuwsblad.be MEETJESLANDLEIESTREEK SELECTIES 1B PRO LEAGUE SK DEINZE Selectie: Abrahams, Bizimana, Blondelle, Boone, Challouk, Dansoko, De Belder, De Looze, Dutoit, El Banouhi, Geer­ aerts, Hendrickx, Janssens, Lecomte, Mertens, Prychynen­ ko, Staelens, Tarfi, Vandenberghe, Vansteenkiste en Van Walle. 2DEAFDELINGVV KRC GENT Geblesseerd: Van Cauwenberge en De Keulenaere zijn nog out. Opmerking: Londot keert terug bij de wedstrijdkern. Selectie: Londot, Wyngaert, Caryn, Nfodjo, Vercruysse, Haers, Addo, Davies, Walraeve, Vankerkhoven, Ertürk H., De Langhe, Ertuürk I., Pieters, Leemans, Hebbelinck, Volckaert en Triest KFC MERELBEKE Geblesseerd: Oduro (hamstrings) en Michiels (scheur me­ diale band). Opmerking: Verkindere en Ringoet keren terug in de rui­ me selectie waar zaterdag nog twee spelers afvallen. Selectie: Maes, Deurbroeck, Lievens, Verkindere, Straet­ man, De Rock, Van Der Wilt, Van Den Winckel, Seynaeve, De Ruyver, Hilal, Mjahed, Rogiers, Oduro (?), Van Laere, Bul­ theel en Ringoet. KSV OUDENAARDE Geblesseerd: Decuypere. Opmerking: Heirwegh is onzeker. Selectie: Verbrugge, Dutoit, Coopman, Vercauteren, Mul­ liez, Lekhechine, Van Waeyenberghe, Van Herreweghe, Vandenheede, Mingiedi, De Buysscher, Verspeeten, Cambi­ er, Heirwegh (?), Martens, Vanwildemeersch. RFC WETTEREN Opmerking: Vraagtekens achter de namen van Rufai en Van de Geuchte. Lucas Van Der Sijpt heeft schoolverplich­ tingen. Selectie: Segers, Baeten, Heymans, Van de Geuchte (?), Heirwegh, K. en A. Elaut, Liessens, Van Hoecke, Gheeraert, Descheemaecker, Mertens, Boudry, De Bruycker, Dib, Wille­ myns, Rufai (?). ZELZATE Geblesseerd: Annor, Martens, De Vleesschauwer. Selectie: AntwiManu, Broeckaert, CoolsCeuppens, Kofi Nyarko, Grootaert, Lanckman, Notteboom, Trouvé, Van Buyten, Van Cauwenberg, Van Gysel, Van Rie, Van Wese­ mael, Vandenhende, X. 3DEAFDELINGVV SK LOCHRISTI Opmerking: Staf Hoebeke (18) wordt weer in de selectie opgenomen. Selectie: W. Van Der Eedt, Gyselinck, Deppé, Pauwels, Zwart, Braem, Vandekerckhove, Pieterjan Van Der Eedt, Speltdooren, De Waele, Emmaneel, Vispoel, Melens, Hoe­ beke. 1STE PROVINCIALE EENDRACHT AALTER Geblesseerd: Berghmans. Van De Walle en Verheye. Selectie: Cappan, De Cock, De Coninck, De Volder, Heyn­ drickx, Hoornaert, Janssens, Van Autreve, Vandesteene, Van Der Jeught, Van Der Cruyssen, Van Kerrebroeck, Van Wesemael, Verplancke, Vivey, Waegebaert en X. KVE DRONGEN Geblesseerd: Gevaert is nog steeds out. Opmerking: Tack is volledig hersteld en sluit aan bij de kern. Selectie: Ayala, Baert, De Bruyne, Tack, De Clercq, De Rock, Donk, Dossche, Kearns Nordqvist, Lambrecht, Moy­ kens, Novo Rey, Oliveira, Pieters, Samimi, Smessaert, Van Hende, Van Schoors, Vandevyvere en Van Poucke. HOGEROP KALKEN Opmerking: Malick Gaye en Geoffrey Ryckaert spelen za­ terdag met de beloften tegen Waasmunster. Selectie: Baele, De Wilde, Vrijens, De Wolf, Neve, Wymeels, Buyl, Christiaens, Baes, Messaoud, Heirwegh, Poppe, De Brabander, Gerniers, Dhossche, Cnockaert en Bonny. KSCE MARIAKERKE Geblesseerd: Arnauw. Opmerking: Aanvoerder Arnauw kampt met een ham­ stringblessure en kreeg preventief rust voorgeschreven. Selectie: Debo, Weyers, Dekeyser, Kurtulus, Everaert, De Waele R., De Meulenaere, Rijckaert, De Waele K., Mirvic, Roeland, Depoorter, Van Acker, Sleeuwaert, Daelman, Claerman, Thybaert, Maertens, Cherlet, Van De Velde, Ka­ ne, Fikaj, Channory, Soethaert, Djedovic en Van Buynder. SLEIDINGE Geschorst: Van De Velde. Geblesseerd: Forton, Van Hecke, Grawet, Reyniers, Wil­ lems. Selectie: E. Colpaert, W. Colpaert, Cuyt, Dullaert, Haute­ kiet, Roegis, Soinne, Van Holderbeke, Van Moorhem, Van Volsem, A. Van Vooren, GJ Van Vooren, Van Wynsberge en nog twee aan te duiden spelers. De Driesploeg staat nu voor een moeilijk tweeluik. Zondag prijkt de uitwedstrijd bij coleider VW Zwevezele op de kalender. Op za- terdag 25 september komt VK Ninove op bezoek dat ookmet 6 op 6 aan deze campagne is be- gonnen. “We wonnen verdiend vanKVV Zelzate”, aldus aanvoerder Davy Joye die al goedwas voor drie competitiegoals. “We pakten te- gen de ‘kanaalploeg’ met een col- lectief betere prestatie uit dan te- gen SKRonse. We sprongen te- gen laatstgenoemde ploegmet een numeriekemeerderheid niet altijd goedmet ons balbezit om. Dit kostte ons gelukkig geen pun- tenmaar wemoeten onze lessen uit die partij trekken. We zijn sterk in de omschakelingmaar dit moet zorgvuldig en niet over- haast gebeuren. In het andere ge- val schietenwe onszelf in de voet.” “We trekkenmet een grote dosis gezonde ambitie maar zonder veel stress naar VW Zwevezele dat samenmet VK Ninove en Lokeren-Temse hoog staat aangeschreven. We hebben in de voorbije weken onze ver- wachtingen ingelost en deden wat van ons werd verwacht. We kunnen nog vooruitgangmaken maar zitten ookmet enkele ge- blesseerden. Hopelijkwordt de blessureboeg niet te groot want we zullen iedereen hard nodig hebben. We zetten geen grote doelstellingen voorop. We probe- ren iedere week het maximum uit onzemogelijkheden te halen en zienwel waar het schip strandt. We leggen onszelf geen druk op.” (jp) VOETBAL 2DE AFDELING VV ZWEVEZELE - SPARTA PETEGEM Davy Joye: “Zonder veel druk naar VW Zwevezele” Sparta Petegem is met ze- ges tegen SK Ronse en KVV Zelzate uitstekend aan de- ze campagne begonnen. W DavyJoye. MVH MARC VAN HECKE Gino Pauwels: “Op ons eigen veld kunnen wij altijd wat meer” “Na de 3-2 zege tegen KRC Gent waren we euforisch”, geeft trainer Gino Pauwels toe. “Op het veld van Spar- ta Petegem (3-1 verlies, red. ) werden wij echter di- rect weer met de voeten op de grond gezet. Wij hebben de beelden van die wed- strijd bekeken en kritisch besproken. Zonder naar in- dividuele fouten te zoeken vonden we wel tekortko- mingen als ploeg. Met een duidelijk resultaat als ge- volg.” “Wij promoveerden twee seizoenen geleden als kam- pioen. Volgde dan het coro- naseizoen waarin wij am- per speelden en na een wis- selende voorbereiding wonnen wij de opener. Ve- len dachten dat wij nog een tijdje op die roze wolk ver- der konden. Nu weten wij dat wij om punten te pak- ken elke wedstrijd met de juiste focus aan de aftrap zullen moeten komen en de afspraken tot in de puntjes zullen moeten uitvoeren.” “Moeten wij dan nu gaan panikeren? Zeker niet maar wij moeten wel de no- dige lessen trekken. Wij zullen alle wedstrijden moeten spelen met volledig fitte spelers die alle trai- ningsmomenten hebben meegemaakt. Zeker nu zon- dag. Olsa Brakel promo- veerde samen met ons maar is ondertussen uitge- groeid tot een heel goed uitgebalanceerd team. De spelers die aangetrokken werden zijn duidelijk stuk voor stuk meerwaarden. Spelers die wij budgettair wellicht niet aankunnen maar wel het verschil kun- nen maken.” “Dit wil niet zeggen dat wij kansloos aan de aftrap komen tegen hen, maar wel dat wij geconcentreerd en gedisciplineerd zullen moeten spelen. Wij hebben zeker ook voldoende troe- ven om uit te spelen. En thuis kunnen wij altijd wat meer. Wij zullen wekelijks ons beste peil moeten ha- len om punten te pakken en daar reken ik zondag ook op.” EDDY VAN HECKE GINOPAUWELS TRAINERZELZATE “OlsaBrakel is uitgegroeid tot eenheel goed uitgebalanceerd team” Gino Pauwels: “We panikeren niet maar moeten wel onze lessen trekken.” Na de les die het kreeg op het veld van Sparta Pete- gem krijgt de Zelzate zon- dagmiddag met Olsa Bra- kel weer een heel goed uitgebalanceerde ploeg op bezoek aan de Patro- nagestraat. VOETBAL 2DE AFDELING VV ZELZATE - OLSA BRAKEL VOETBAL 2DE PROVINCIALE SINT-LAUREINS Tegen Meet- jesland moest youngster Jorben De Kesel geblesseerd het veld verla- ten. Hij is zeer twijfelachtig voor de wedstrijd tegen Bellem. (vhe) 3DE PROVINCIALE EVERGEM 2020 Stef Van De Rostyne zal vier tot zes weken onbe- schikbaar zijn na een onschuldig duel in de wedstrijd tegen Wachte- beke. Pieter-Jan Thienpont en Pie- ter Steyaert sloten deze week weer aan op training. (vhe) 4DE PROVINCIALE FC DESTELBERGEN B Michael Verhelst werd tegen FC Heusden B uitgesloten (tweemaal geel) en is geschorst voor de thuismatch tegen FC Latem B. (jp) FC HEUSDEN B Thomas Delbae- re werd uitgesloten (tweemaal geel ) tegen FGC Destelbergen en is ge- schorst bij VSV B. (jp) BASKETBAL 1STE LANDELIJKE (M) HWHANSBEKE De lange coro- nastap drukt, met abnormaal veel geblesseerde spelers, zijn stempel op het op til zijnde seizoen. Bij Hansbeke, dat al geruime tijd zon- der Thibault Lievens speelt, is nu ook grote belofte Stef Gyssels uitge- vallen. Afgelopen donderdag ging hij door zijn voet op training. Foto’s wijzen een zwelling aan die hem mi- nimaal twee weken aan de kant zal houden. Zondag oefent de club om 17 uur thuis tegen Kangoeroes B. (jgn) HANDBAL BEKER VAN BELGIË (M) EEKLO Donderdagavond werkten vier Oost-Vlaamse clubs hun wed- strijd af in het kader van de tweede ronde van de Belgische beker. Al- leen eerstenationaler Don Bosco Gent en tweedenationaler Elita Leb- beke slaagden erin om zich te kwa- lificeren voor de volgende ronde. Elita Lebbeke haalde het met 35-41 bij ligaploeg Eeklo. (gsg) De oranjehemden staanmet 8 op 12 op de tweede plaats en heb- ben 2 puntenminder dan de ex- eersteklasser. SKDeinze won dinsdag voor de Beker van België met 0-5 bij Lyra-Lierse Berlaar. “Het verbaast me niet dat wij goed gestart zijn”, zegt de 26-ja- rige aanvaller Youssef Challouk. “We hadden een pittige voorbe- reiding waarin er fysiek en tac- tisch hardwerd gewerkt. We vormen nu een zeer hechte groep. We hebben in onze vier competitiematchen geen enkel punt gestolen. We bewezen dat wij het iedereenmoeilijk kunnen maken. We willen dit ook op VC Westerlo tonen.” Wat is het verschil met vorig seizoen? “De club heeft zich verder ge- professionaliseerd. De trainers- staf werd uitgebreid en de spe- lerskernwerd met vooral jonge spelers versterkt. Onze coach ha- mert op verzorgd en offensief voet- bal wat me op het lijf is geschreven. Voorin zijn Len- nart Mertens en DylanDe Belder moeilijk af te stoppen. Zij vormen voor mij de ideale bliksemafleiders.” Erwas vooral veel interesse van Sporting Charleroi? “Ik heb geen spijt dat die trans- fer niet is doorgegaan. Ik heb bij SKDeinze een overeenkomst tot het einde van dit seizoen. Ik zal hier mijn contract uitdoen. Ik weet niet of ik hier aanmijn laat- ste seizoen toe ben. SKDeinze heeft de ambitie ombeter te doen dan de vijfde plaats van vo- rig seizoen. Ik ben nu niet met mijn toekomst bezig. Ikwil voor- al plezier aan het voetbal bele- ven.” (jp) VOETBAL 1B PRO LEAGUE WESTERLO - SK DEINZE Youssef Challouk: “Ik zal hier mijn contract uitdoen” SK Deinze trekt zondag voor een topper naar leider VC Westerlo. W YoussfeChallouk. MVH Waasland-Beveren pleegde vrij- dagavond een kleine hold-up op het veld van RWDM: 1-3. De ingevallen Davis trapte W-B na 20 minuten op voorsprong. Togui hing de bordjes snel in evenwicht na een knappe aanval. RWDMdomineerde nagenoeg de hele match. Vooral na rust zagen de Waaslanders sterretjes. Ge- lukkig konden ze rekenen op een sterke doelman Jackers. De Lim- burger en de dwarsligger hielden RWDM meermaals van de voor- sprong. Uit het niets kreeg W-B een strafschop na een fout op Faucher. Maar voor de tweede week op rij miste geel-blauwvan- op de stip. Dit keer was Bertone de pineut. Invaller Faucher trap- te een efficiënt geel-blauw in het slot opnieuw op voorsprong na een knap een-tweetje met Ed- mundsson. Maderner trapte de 1-3 eindstand op het bord. (whb) TOESCHOUWERS: 2000. SCHEIDSRECHTER: Matonga. DOELPUNTEN: 25’ Davis 01, 30’ Togui 11, 80’ Faucher 12, 92’ Maderner 13. RWDM: Defourny; Libert, Ruyssen, Le Joncour, Van Den Bo­ gaert (81’ Goncalves ; Keita, Rommens, Nzuzi (73’ El Oahdi), Nagis, Lavie, Togui. WAASLANDBEVEREN: Jackers; Jacobsen (21’ Davis), Wuy­ tens, Schoonbaert, Kablan; Bertone, Verreth (46’ Maderner), Schryvers (89’ Nkaka), Hoggas; Efford (63’ Faucher), Ed­ mundsson. GELE KAARTEN: 57’ Van Den Bogaert, 66’ Le Joncour, 71’ Davis, 85’ Wuytens, 90+3’ Maderner. Efficiënt Waasland- Beveren wint op het veld van RWDM VOETBAL 1B PRO LEAGUE RWDM 1 - WAASLAND-BEVEREN 3