Persoverzicht oktober 2020

15 TeVe-Blad SPORTWIJZER De komende twee weken moeten zowel de Champions League als de Europa League even wijken voor het inter- landvoetbal. Onze Rode Duivels staan voor een even interessant als belangrijk drieluik met het oog op kwali- ficatie voor de eindfase van de Nations League. Voor- aleer Kevin De Bruyne en co zich mogen opmaken voor de (allicht) beslissende wedstrijd tegen Engeland (15/11) staat er komende week nog een oefenpartij op het programma tegen Zwitserland, het land dat ons tijdens de vorige campagne uit de Nations League kegelde. Slagen de Duivels erin om sportieve revanche te nemen en op die manier extra vertrouwen te tanken? RODE DUIVELS Nu het seizoen op de weg op zijn einde loopt, kunnen wielerliefhebbers zich weer volop richten op het veldrijden, dat tot nog toe een beetje in de schaduw stond van zijn minder modderige broertje. Bij de mannen zijn zowel Wout van Aert als Mathieu van der Poel aan het genieten van een welverdiende rustpauze na een topseizoen op de weg. Zij zullen er komend weekend dan ook niet bij zijn op het EK in het Nederlandse Rosmalen, waar Toon Aerts en Eli Iserbyt als grote favorieten aan de start verschijnen. Bij de vrouwen wordt het wellicht een strijd tussen de Nederlanders Alva- rado , Brand en Worst , die sterk aan het seizoen begonnen. EK VELDRIJDEN VTM 3 WOENSDAG 11/11 3 20.25 ÉÉN 3 ZAT 7/11 3 13.45 ÉÉN 3 ZON 8/11 3 13.30 ZATERDAG 7 NOVEMBER Ronde van Spanje In de Vuelta is, na heel wat hoogte- meters, het slotweekend aangebroken. Zaterdag krijgen de klassementsman- nen nog een laatste kans om het laken naar zich toe te trekken Eindigen doen we met een sprintetappe in Madrid. CANVAS 3 11.55 ZATERDAG 7 NOVEMBER Handbal: België-Servië De nieuwe coronamaatregelen gooi- den roet in het eten van de nationale handbalcompetitie. Of ze ook impact hebben op de EK-kwalificatiewedstrij- den is onduidelijk. Zaterdag nemen de Red Wolves het op tegen Servië. CANVAS+ 3 20.00 DONDERDAG 12 NOVEMBER Golf: The Masters Liefhebbers van de edele golfsport kunnen in de nacht van donderdag op vrijdag plaatsnemen voor de buis voor een uitgebreide terugblik op de ope- ningsdag van de Masters. Slaagt Tiger Woods erin om zijn titel te verlengen? BBC 2 3 0.30