Persoverzicht mei 2021

sport MAANDAG 17 MEI 2021 hbvl.be s15 V isé-Tongeren was in de eerste helft een boeiend kijkstuk. Beide ploegen ston- den beurtelings aan de goede kant van de score. Bij een 9-7-stand (15’) dreigde de thuisploeg ermee af- stand te nemen, maar Florian en Colin Glesner kregen Tongeren weer op de rails en met nog vijf minuten op de klok in de eerste helft was bij 15-15 alles te her- doen. En daar begon de lijdens- weg voor Tongeren, dat in die slotfase van de eerste periode een achterstand van drie doel- punten (18-15) kreeg aange- smeerd. Ook geen Limburgse doelpunten in de eerste tien mi- nuten van de tweede helft. Wel zes treffers voor Visé dat bij een 24-15 gewonnen spel had. Het slotkwartier deed er niet meer toe. Visé in wandelmodus, dat gaf Tongeren de mogelijkheid iets van de achterstand weg te werken. Maar de groepswinst was voor Visé dat het in de kruis- finale waarschijnlijk mag opne- men tegen Sporting Pelt, dat vol- gend weekend tegen Hasselt ge- noeg heeft aan een puntendeling omde tweede plaats veilig te stel- len. Irritatie en frustratie Trainer Jean-Luc Grandjean was best tevreden over wat zijn team in de eerste helft liet zien. “Ik zag inderdaad dat het goed was. Agressief in de dekking, vlotte balcirculatie in aanval en we dwongen kansen af ”, aldus Grandjean. “Jammer genoeg maken we die niet altijd af. Maar wat we in de tweede helft brach- ten was ronduit slecht. Irritatie bij balverlies, frustratie bij een ge- miste kans en al snel kregen we een 6-0 omde oren. Wedstrijd ge- speeld dus.” Over de kruisfinales tegen Bo- cholt (woensdag 26/5 in Tonge- ren en zaterdag 29/5 inBocholt) is Grandjean kort. “Afgaande op wat ik de tweede helft van mijn ploeg gezien heb maken we geen schijn van kans.” VISE - TONGEREN 34-26 VISÉ: Siraut, Von Den Hoff, Gava 3, Destexhe 1, Massat 1, Cusumano, B. Danesi 2, Vancosen 6, Lahonda 2, S. Danesi 7, Kedziora 2, Bello 4, Hadzic 6. TONGEREN: De Knegt, Vanhove, T. Bolaers 5, Devisch, Thirion, Kessel, Geradon 3, Rodado 1, Merken, Marchal 1, FL Glesner 4, Gevers, N. Bolaers 2, Qerimi 4, C. Glesner 5. SCHEIDSRECHTERS: C. en S. Steenwinckels. Nathan Bolaers voert strijd met enkele spelers van Visé. FOTO DICK DEMEY Tweede helft vol irritatie en frustratie voor Tongeren Na het gelijkspel in de thuiswedstrijd tegen Visé geloofde Tongeren in zijn kansen. Het zag groeps- winst wel zitten. Maar dat was ook zo voor Visé, dat de nederlaag in de bekerfinale tegen Bocholt helemaal verteerd had. Ivo Kwanten HANDBAL Zege voor Suraya Hendrikx Suraya is een veelbelovend jong talent. Ze werd BK (bij de jeugd) in 2017 en 2018 enwerd vice-kam- pioen in 2019 en 2020. Ook Lore Vandeborne (Ikke-Pia) en Lauran- ne Lammens (Hilcara) haalden schitterende resultaten. Bij de jon- geren waren er podium- en top- vijfplaatsen voor Liezel Everars (Capelli), Elisabeth Leduc (Balda- to), Rhune Van Laeken (Drops) en Brittany Clabots (Fluegel). CSI** Opglabbeek Pieter Clemens (Crescendo), Tri- stan Guisson (Naturelle vh Lega- hof Z) en Nicola Philippaerts (Moya vd Bisschop) reden tijdens deGrotePrijs vanOpglabbeekeen foutloos basisparcours. Samen met veertien andere ruiters. Guis- Op de internationale dressuur in Grote Brogel pakte Suraya Hendrikx tijdens de Grand Prix op muziek voor de reeks U25, de zege. Vier van de vijf juryleden plaatsten haar op rang één. De vijfde had slechts een derde plaats voorzien. Verder verzamel- de de studente uit Heusden-Zol- der nog drie tweede plaatsen. Eentje was zelfs tijdens de afsluitende finale voor seniores. PAARDENSPORT LIMBURGSE PRESTATIES Jean Hendrix son was de beste van de drie en pakte eenachtsteplaats. Zus Aure- lia Guisson startte de concours in Opglabbeek met een zege. Uitein- delijk won de Lummense amazo- ne twee keer en behaalde ze verder nog drie topvijfplaatsen. Kelly Cornelis (CastelladiLuna)wonen werd een keer derde. Chloe Aston (Sensation) en GielVanGeebergen (Compadre vd Helle) pakten een tweede plaats. De Breese Sofia Westborg (Dasca), de Lanakense Emil Hallundbaek (Dance Like No One), Marlon Zanotelli (Sin Cindy) en organisator Laurens Meynaerts (Concordia) werden eens derde. *** Thieu Scheys (Ari- an) won én veroverde een tweede plaats op de dressuurwedstrijd in Meerle-Hoogstraten. (jh) Suraya Hendrikx. FOTO “In tegenstelling tot de wed- strijd in Pelt hadden we nu wel wedstrijdritme in de benen”, vertelt Quinten Colman. “De spelsystemen liepen, de shots gingen binnen en achterin had- den we het netjes onder contro- le. Misschien wel onze beste wedstrijd van dit miniseizoen.” Het eerste doelpunt was voor Pelt, maar dat was dan ook de enige keer dat de bezoekers de leiding hadden. Winters, SpoorenenColmanontbonden hun duivels in de opbouwrij, Claessens scoorde in de eerste periode zes keer vanop de cirkel en ook doelman Leroy deed ruimschoots zijnduit inhet zak- je. Halverwege lag bij 20-11 de wedstrijd in een beslissende plooi.Veelwissels bij Bocholt in de tweede helft. Bij Pelt viel de 20-jarige Robbe Spooren sterk in, maar de 35-28-eindzege van Bocholt kwam op geen enkel moment in het gedrang. Colman naar Dijon Pivot Evert Kooijman van Bo- cholt maakte vorige week be- kend dat hij volgend seizoen in Volendam aan de slag gaat. Quinten Colman wil Bocholt nog aan de titel helpen, maar ookhij zoekt andere oordenop en gaat als profspeler aan de slag bij het Franse Dijon. Je- roen De Beule (Lions) komt Colman in de opbouwrij ver- vangen. BOCHOLT: Winters 4, Kooijman 2, Wauters 1, Glorieux 3, Spooren 6, Valkenborgh 3, Claessens 7, Colman 5, Rola 4. PELT: Van Sloot 3, Falke 5, Jerry 3, Tasevski 1, Vernooy 2, Kohlen 4, L. Vandebeeck 1, Vossen 4, Lukkesen 1, Denert 1, Spooren 3. Bocholt imponeert en pakt groepswinst In de eerste groepswedstrijd maakte Pelt het Bocholt knap lastig. Zaterdagavond was er van spanning geen sprake. Bekerwinnaar Bocholt over- klaste zijn tegenstander in alle opzichten en de 35-28-zege was goed voor groepswinst. BOCHOLT - PELT 35-28 HANDBAL Ivo Kwanten