Persoverzicht maart 2020

(WB90/1) I 35 VRIJDAG 27 MAART 2020 DB661719C0 SPORT N I EUWS ? Contacteer Matthias Feyen - 0497 75 02 38 - matthias.feyen@kw.be ________________________ DOOR WOUTER VANDER STRICHT Halfweg februari streek Patrick Rotsaert neer bij Winkel Sport en toen moesten de gesprekken met de spelers nog beginnen. Maar in dik een maand tijd werd heel wat werk verzet. Winkel hield het ge- raamte van de kampioenenploeg samen, maar nu mogen de aan- vallers beschikken: Munoz Herre- ra, Lutun en Sofiane Oumedjeber vertrekken. Ook al de exotische namen als Popalzay en Surmeli- die in eerste amateurklasse nooit een meerwaarde waren, zoeken een andere ploeg. De verdedigers Reuse, Velghe, Dujardin en Ver- hooghe en centrale middenvel- ders Voskanian en Deschilder te- kenden bij. Aan inkomende zijde heel wat namen. Vorige week werd spits Dylan Descheemaec- ker nog aangekondigd en deze week deed Winkel met Daan De- bouver een laatste transfer. En wat voor één, want de aanvallend ingestelde Tieltenaar - die nu in Knesselare woont - was gegeerd wild. “Bij Mandel had ik nog con- tract, maar we kregen dus een nieuw aangepast voorstel waar ik niet op in ging. Er polsten wel wat ploegen, maar ik ben niet overal gaan praten. Je mag je niet te ver verplaatsen in deze coronatij- den”, lacht Debouver, die project- leider in de bouw is. “Wij werken van thuis uit, maar de werven lig- gen stil. Veel kunnen we nu niet doen behalve van thuis uit wer- ken en ‘s avonds eens gaan lopen. Maandag liep ik een halve mara- thon met een loopvriend. Maar of we nog zullen voetballen dit sei- zoen, dat is een open vraag.” Bij Winkel voegt Debouver zich bij een contingent spelers die van Mandel komen. Met Galens, Clyncke en Beyens komt hij straks vertrouwde gezichten te- gen. “Maar ook de meeste ande- re spelers van Winkel ken ik. De- ze club gaf me het beste gevoel, bovendien zullen we een sterk team hebben. Ik ben ambitieus en dus mag het van mij eerste amateurklasse zijn, maar wordt het toch zoals verwacht tweede, dan mikken we meteen op de ti- tel. Niet enkel sportief zullen we een topteam hebben, ook naast het veld zie ik dat wel in orde komen.” G Overlijden: Deze week is Gilbert Dupont (91) overleden. Hij was jarenlang bestuurslid en afgevaar- digde van het eerste elftal van Winkel Sport. Daan Debouver (Mandel) slottransfer vanWinkel Sp. SINT-ELOOIS-WINKEL/ IZEGEM Met de komst Daan Debouver (27) heeft Winkel Sport een drukke transfermaand afgerond. Het team dat volgend seizoen waar- schijnlijk in tweede ama- teurklasse zal uitkomen, mag daar meteen weer op de top mikken. Met Daan Debouver werd nog scorend vermogen bin- nen gehaald. Daan Debouver scoort hier tegen Petegem, een van de teams dat ook interesse toonde. (foto Bart) IZEGEM Handbalclub Izegem stevende de titel af in tweede nationale en hield er dus al rekening mee komend sei- zoen in eerste nationale aan te treden. Dat is het hoogste niveau in handballand onder de Beneliga. “Het kon eigen- lijk nog nauwelijks mislopen, want we telden zeven punten voorsprong in de play-offs, maar de competitie is nu stopgezet en zal niet meer hervat worden”, weet HBCI- voorzitter Wim Vandewalle. “Er liggen nu diverse scena- rio's op tafel. Wij staan afgete- kend leider in tweede en menen die promotie te verdie- nen, maar het verdict moet nog vallen. De Vlaamse en de Franstalige bond moeten nu een voorstel naar de Belgi- sche bond toe doen. Maar het is daar wachten op nieuws. Wij hebben ons team uitge- bouwd voor eerste nationale, dus hopen we daar ook aan de slag te kunnen. Maar nu is er dus nog onduidelijkheid.” HANDBAL Onduidelijkheid over promotie van HBC Izegem VK Dadizele maakte de transfers bekend. De nieuwkomers voor volgend seizoen voor de A-ploeg zijn Gianni Lingier en Kjell Van- maele (beiden Wingene), Matts Deneir (Vlamertinge), Sven De Rechter (WS Lauwe), Laurens Vandenheede (Harelbeke), Len- nert Lingier (Torhout), Lennert Vansteenkiste, Monir Bouhid Monir, Bodhi Goetgheluck Bodhi en Arend Callewaert (RC Lauwe), Lennert Kerkhof (Anzegem) en Thibau Laevens (Oostnieuw- kerke). De vertrekkers zijn Ian Deweirdt (Beselare), Dieter Meu- lenyzer (Wevelgem), Dieter Yde (?), Stijn De Deygere (Anzegem), Sep Demeyere (Moorsele), Davy Ghekiere (Dosko Beveren), Arne Devisch (?), Karsten Delrue en Andreas Geldhof (Bissegem) en Nabil Dahmani (?). Jan Lafaut , die overkomt van Rekkem Sport, is de nieuwe trai- ner van het B-team voor volgend jaar. Nieuw zijn Cedric Goigne (Zillebeke), Ryan Deruyter (Bese- lare), Phil Thevelein (Westrozebe- ke), Bert Desal, Gilles Pareyt, Jari Wacguenaire, Bas Vanderbrugge en Stan Verstraete (allen Rek- kem), Gilles Duquesne (RC Lau- we) en Desmond Igbiniova (Beve- ren-Leie). De vertrekkers zijn Umberto Correia (Elverdinge), Yentl Vierstraete (Moorsele B), Milan Ravau (Heule), Wouter Lannoy (stopt), Bart Vangheluwe (stopt) en Jason Saelens (Moorse- le B). Verder zoekt men nog naar enkele beloften voor komend seizoen. Interesse? Christophe Frénoi (0476 24 88 11). (SBR) Mandel United Bij Mandel United vertrekt Daan Debouver (zie hiernaast), maar ‘orkestmeester’ Nicholas Tamsin zette zijn krabbel onder een nieu- we verbintenis van twee jaar. GEDRIBBELD Transfer round-up bij VK Dadizele A & B LENDELEDE/ROESELARE Na vier seizoenen bij B&WC Lendelede - dat stopt het niveau van Liga B - trekt Joppe Paulides naar het Franse Halluin. De club komt uit op het derde niveau in de Franse competitie. “Maar dat kun je wat vergelijken met de Liga B in Len- delede. Met Jop Vercruysse speelt er nog een West-Vlaming.” De Nederlander Joppe Paulides woont en werkt in Roeselare en speelde ook vijf seizoenen bij Knack. De 2,05 meter grote vol- leyballer zal bij Halluin op de re- ceptie-hoek uitspeeld worden. (WVS) Joppe Paulides ruilt B&WC Lendelde voor het Franse Halluin Mediargus met docroom pdf