Persoverzicht maart 2020

Copyright © 2020 Belga. Alle rechten voorbehouden Coronavirus - Alle nationale, regionale en provinciale handbalcompetities afgelast, net als interlands Belga - 12 Mar. 2020 (BELGA) = De Koninklijke Belgische Handbalfederatie, de Ligue Francophone de Handball en de Vlaamse Handbalvereniging hebben na intern overleg van donderdagochtend beslist om alle handbalcompetities op nationaal, regionaal en provinciaal niveau tot 31 maart niet te laten doorgaan. De vriendschappelijke dubbele interland van de Black Arrows op 21 en 22 maart in Hasselt tegen Finland gaat eveneens niet door. De federaties volgen hiermee het advies van de federale overheid om indoorevenementen met meer dan 1.000 mensen niet meer te laten doorgaan om de verspreiding van het coronavirus in ons land zoveel mogelijk tegen te gaan en te vertragen. Het advies van de regering geldt voorlopig tot eind maart. Wat betreft de trainingen adviseert de bond de clubs om overleg te plegen met de gemeentelijke overheden/verhuurders. De federaties hebben op dat vlak geen bevoegdheid. De bekerfinales bij de mannen en vrouwen, die op 11 april in Hasselt gespeeld worden, gaan tot nader order en tot er nieuwe richtlijnen van de federale overheid zijn wel door. Belga Copyright © 2020 Belga. Alle rechten voorbehouden