Persoverzicht april 2020

Copyright © 2020 Belga. Alle rechten voorbehouden Jean-François Hannosset volgt Piet Moons op als voorzitter van Belgische Handbalbond Belga RT - 14 Apr. 2020 (BELGA) = Jean-François Hannosset volgt vanaf 1 augustus Piet Moons op als voorzitter van de Koninklijke Belgische handbalbond (KBHB), zo maakte de federatie dinsdag bekend in een persmededeling. Moons maakte vorige zomer bekend zijn mandaat neer te leggen uit medische overwegingen. Hij leidde de KBHB sinds de zomer van 2016. Hij volgde toen Filip Soetaert op. Daarvoor was hij aan de slag als directeur marketing van het BOIC. Als opvolger werd er voor de vijftigjarige Hannosset gekozen. Hij werd op 22 januari aangesteld en kreeg een mandaat voor drie jaar. Tot 1 augustus blijft Moons wel nog waarnemend voorzitter. Net als Moons komt Hannosset uit de handbalwereld. Hij zetelt al bijna negen jaar in de Franstalige Handballiga en daarnaast maakt hij al bijna zes jaar deel uit van het Paritair Uitvoerend Comité van de Koninklijke Belgische Handbalbond. Belga Copyright © 2020 Belga. Alle rechten voorbehouden